آ

  • آسیب‌شناسی آسیب‌شناسی سیاست‌گذاری رشته عکاسی در ایران [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 147-168]

  • آموزش عالی ناکارآمدی علوم انسانی در ایران و راهکارهای برون رفت از آن [دوره 1، شماره 2، 1401]

  • آموزش و پرورش شناسایی و رتبه‌بندی موانع بکارگیری مدیریت دانش در آموزش و پرورش [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 51-73]

  • آموزش و پرورش تحلیل محتوای مطالعات مربوط به بررسی چالش‌های آموزش زبان عربی در نظام آموزشی ایران و الزام جهت گیری‌های برنامه درسی بر اساس آنها [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 31-47]

  • آیات قرآن معرفی الگوهای مدیریت اسلامی در عصر پیشرفت بر اساس آیات قرآن [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 25-41]

  • آیت‌الله العظمی خامنه‌ای تحلیل مضمون بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) پیرامون تحول در علوم انسانی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 107-131]

  • آیت الله جوادی آملی مقایسه نظریه علم دینی آیت الله مصباح یزدی، آیت الله جوادی آملی و دکتر گلشنی [دوره 1، شماره 2، 1401]

  • آیت الله مصباح یزدی مقایسه نظریه علم دینی آیت الله مصباح یزدی، آیت الله جوادی آملی و دکتر گلشنی [دوره 1، شماره 2، 1401]

ا

  • ابعاد توسعه بررسی کاربست مؤلفه‌های روان‌شناختی در توسعه‌یافتگی و توسعه‌نیافتگی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 49-76]

  • اجتهاد فقها و روش شناسی در علوم انسانی اسلامی؛ مورد مطالعه روش شناسی اجتهادی امام خمینی(ره) [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 43-66]

  • ارتباطات رسانه ای فقه رسانه و ارتباطات رسانه‌ای؛ عرصه‌ی نو در حوزه علوم انسانی و مطالعات فقهی [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 117-142]

  • ارزیابی عملکرد تأثیر سیاست ها و رویه های منابع انسانی بر رضایت شغلی کارکنان با توجه به نقش های مداخله ای اهداف و فرهنگ سازمانی [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 7-24]

  • اسلام نقد و بررسی مفهوم عقل در نظریه عقلانی هیجانی آلبرت الیس با نگرش به منابع اسلامی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 29-46]

  • اسلام" زمینه‌ها و ضرورت‌های تأسیس نظریه روابط بین‌الملل اسلامی [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 117-136]

  • اصول اخلاقی اجتماعی مبانی و مستندات قرآنی اصول اخلاقی بیانیه گام دوم انقلاب [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 119-136]

  • اصول اخلاقی اعتقادی مبانی و مستندات قرآنی اصول اخلاقی بیانیه گام دوم انقلاب [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 119-136]

  • اصول اخلاقی رفتاری مبانی و مستندات قرآنی اصول اخلاقی بیانیه گام دوم انقلاب [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 119-136]

  • افراطی‌گری تحولات حقوقی و جهانی کاربست سازوکارهای ضدجرایم تروریستی در عصر خشونت و افراطی‌گری [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 97-116]

  • اقتصاد سیاسی سنخ شناسی انتقادی رویکردهای مطالعات توسعه سیاسی در ایران پس از انقلاب اسلامی [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 73-98]

  • الزامات تحلیل مضمون بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) پیرامون تحول در علوم انسانی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 107-131]

  • الگوهای دانش پایه سیاست پژوهی در ارائه الگوی متعالی تربیتی دانش محور در بستر علوم انسانی (مطالعه موردی: دانش محوری در آینده فراجا) [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 75-95]

  • الگوی آینده پژوهی سیاست پژوهی در ارائه الگوی متعالی تربیتی دانش محور در بستر علوم انسانی (مطالعه موردی: دانش محوری در آینده فراجا) [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 75-95]

  • الگوی پیشرفت تبیین مولفه‌های وعده نصرت الهی در قرآن مبتنی بر جهاد تبیین مقام معظم رهبری [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 47-61]

  • الگوی سیاستی الگوی سیاستی تأثیر هوش هیجانی بر عملکرد سازمانی با رویکرد تحولی در دانشگاه صنعتی شریف [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 7-30]

  • الیس نقد و بررسی مفهوم عقل در نظریه عقلانی هیجانی آلبرت الیس با نگرش به منابع اسلامی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 29-46]

  • امام خامنه ای تبیین و تدوین نقش امام خامنه ای در تحول در علوم و تولید علم نافع با رویکرد داده بنیاد [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 53-72]

  • امداد الهی تبیین مولفه‌های وعده نصرت الهی در قرآن مبتنی بر جهاد تبیین مقام معظم رهبری [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 47-61]

  • انقلاب اسلامی تعریف پیشرفت و راه های رسیدن به آن از دیدگاه مقام معظم رهبری بر اساس نظریه گفتمان لاکلاو و موفه [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 51-67]

  • انقلاب اسلامی مدیریت تحول علوم انسانی در سایه پویایی انقلاب اسلامی [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 119-144]

  • انگلیس" نگاهی مقایسه ای به آموزشِ علوم سیاسی در غرب و ایران [دوره 1، شماره 2، 1401]

  • اهداف سازمانی تأثیر سیاست ها و رویه های منابع انسانی بر رضایت شغلی کارکنان با توجه به نقش های مداخله ای اهداف و فرهنگ سازمانی [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 7-24]

  • ایران بازشناسی موانع و چالش های توسعه علمی جمهوری اسلامی ایران [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 33-49]

  • ایران علوم انسانی و چالش های آن در ایران [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 77-103]

  • ایران آسیب‌شناسی سیاست‌گذاری رشته عکاسی در ایران [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 147-168]

ب

  • بازتولید فرهنگی نقد نظریه فرهنگی آنتونی گیدنز [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 27-49]

  • بازنمایی نقش فضای مجازی در تولید هویت غیرسرزمینی و علوم انسانی غیربومی [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 89-115]

  • برنامه درسی نقد دیدگاه پست مدرنیسم در برنامه‌درسی با شاخص‌های مبانی فلسفی تربیت اسلامی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 101-131]

  • برنامه درسی تحلیل محتوای مطالعات مربوط به بررسی چالش‌های آموزش زبان عربی در نظام آموزشی ایران و الزام جهت گیری‌های برنامه درسی بر اساس آنها [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 31-47]

  • برنامه درسی ارائه الگوی سیاست گذاری در مهارت‌های تدریس در رشته فنی و حرفه‌ای از دیدگاه برنامه درسی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 7-28]

  • بومی سازی بررسی چالش های دانشگاه در تحقق طرح تحول علوم انسانی [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 111-129]

  • بومی سازی بررسی طرح تحول علوم انسانی با تاکید بر علوم سیاسی [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 35-52]

پ

  • پدیدارشناسی تبیین کیفیت کالایی شدن مکان در نظام سرمایه‌داری [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 69-99]

  • پدیده سیاسی منطق فازی به مثابه روش و ابزاری نوین در تجزیه و تحلیل پدیده‌های سیاسی و اجتماعی [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 29-47]

  • پراگماتیزم نقد و بررسی مفهوم عقل در نظریه عقلانی هیجانی آلبرت الیس با نگرش به منابع اسلامی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 29-46]

  • پست مدرن نقد دیدگاه پست مدرنیسم در برنامه‌درسی با شاخص‌های مبانی فلسفی تربیت اسلامی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 101-131]

  • پلتفورم‌های مجازی سیاستگذاری زیر ساخت های شهر هوشمند با تاکید بر تحول در پلتفورم‌های مجازی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 63-88]

  • پوزیتیویسم نقد پژوهش‌های تجربی و پوزیتیویستی در علوم اجتماعی، با تکیه بر آراء تئودور آدورنو [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 7-31]

  • پیشرفت تعریف پیشرفت و راه های رسیدن به آن از دیدگاه مقام معظم رهبری بر اساس نظریه گفتمان لاکلاو و موفه [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 51-67]

  • پیشرفت معرفی الگوهای مدیریت اسلامی در عصر پیشرفت بر اساس آیات قرآن [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 25-41]

ت

  • تأویل مبانی انسان‌شناسی هرمنوتیک هایدگر و مقایسه تحلیلی آن با انسان‌شناسی اسلامی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 133-162]

  • تجربه گرایی نقد پژوهش‌های تجربی و پوزیتیویستی در علوم اجتماعی، با تکیه بر آراء تئودور آدورنو [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 7-31]

  • تحلیل سیاست بررسی ارتباط تعاملی آینده پژوهی با سیاستگذاری در مواجه با عدم قطعیت [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 77-96]

  • تحلیل سیاسی منطق فازی به مثابه روش و ابزاری نوین در تجزیه و تحلیل پدیده‌های سیاسی و اجتماعی [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 29-47]

  • تحلیل محتوا تحلیل محتوای مطالعات مربوط به بررسی چالش‌های آموزش زبان عربی در نظام آموزشی ایران و الزام جهت گیری‌های برنامه درسی بر اساس آنها [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 31-47]

  • تحلیل مضمون تحول نظری مدل تعالی سازمانی (مورد مطالعه: مجتمع‌های قضایی شهر تهران) [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 113-143]

  • تحلیل مضمون تحلیل مضمون بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) پیرامون تحول در علوم انسانی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 107-131]

  • تحول مدیریت تحول علوم انسانی در سایه پویایی انقلاب اسلامی [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 119-144]

  • تحول بررسی چالش های دانشگاه در تحقق طرح تحول علوم انسانی [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 111-129]

  • تحول تحلیل مضمون بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) پیرامون تحول در علوم انسانی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 107-131]

  • تحول‌پژوهی تحول‌پژوهی قلمرو ساختاری حقوق کیفری ایران با نگاهی به آموزه‌های فقه اسلام؛ سنجش سیاست‌گذاری در معیارها و اهداف [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 9-34]

  • تحول در علوم تبیین و تدوین نقش امام خامنه ای در تحول در علوم و تولید علم نافع با رویکرد داده بنیاد [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 53-72]

  • تحول در علوم انسانی نقش مراکز و کانون‌های علمی-آموزشی در دستیابی به علوم انسانی قرآن بنیان [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 89-105]

  • تحول علوم انسانی رهیافتی شناخت‌شناسانه به تحول علوم انسانی از دیدگاه قرآنی طه عبدالرحمن [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 7-26]

  • تحول نظری تحول نظری مدل تعالی سازمانی (مورد مطالعه: مجتمع‌های قضایی شهر تهران) [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 113-143]

  • تربیت اسلامی نقد دیدگاه پست مدرنیسم در برنامه‌درسی با شاخص‌های مبانی فلسفی تربیت اسلامی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 101-131]

  • تعالی دانشی آینده پژوهی سیاست پژوهی در ارائه الگوی متعالی تربیتی دانش محور در بستر علوم انسانی (مطالعه موردی: دانش محوری در آینده فراجا) [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 75-95]

  • تعالی سازمانی تحول نظری مدل تعالی سازمانی (مورد مطالعه: مجتمع‌های قضایی شهر تهران) [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 113-143]

  • تعهد سازمانی الگوی سیاستی تأثیر هوش هیجانی بر عملکرد سازمانی با رویکرد تحولی در دانشگاه صنعتی شریف [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 7-30]

  • تکامل فرهنگی نقد نظریه فرهنگی آنتونی گیدنز [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 27-49]

  • توانمندسازی روان شناختی بررسی نقش تعدیل‌گر هوش هیجانی بر رابطۀ سلامت روانی و عملکرد شغلی (مطالعه موردی: ادارۀ کل آموزش فنّی و حرفه‌ای استان همدان) [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 9-28]

  • توسعه سیاسی سنخ شناسی انتقادی رویکردهای مطالعات توسعه سیاسی در ایران پس از انقلاب اسلامی [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 73-98]

  • توسعه علمی بازشناسی موانع و چالش های توسعه علمی جمهوری اسلامی ایران [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 33-49]

  • توسعه‌نیافتگی بررسی کاربست مؤلفه‌های روان‌شناختی در توسعه‌یافتگی و توسعه‌نیافتگی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 49-76]

  • توسعه‌یافتگی بررسی کاربست مؤلفه‌های روان‌شناختی در توسعه‌یافتگی و توسعه‌نیافتگی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 49-76]

  • تولید علم نافع تبیین و تدوین نقش امام خامنه ای در تحول در علوم و تولید علم نافع با رویکرد داده بنیاد [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 53-72]

  • تولید محتوی بررسی چالش های دانشگاه در تحقق طرح تحول علوم انسانی [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 111-129]

ج

  • جامعه فال حافظ و کارکردهای آن در علوم انسانی [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 99-112]

  • جامعه شناسی سیاسی سنخ شناسی انتقادی رویکردهای مطالعات توسعه سیاسی در ایران پس از انقلاب اسلامی [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 73-98]

  • جرایم تروریستی تحولات حقوقی و جهانی کاربست سازوکارهای ضدجرایم تروریستی در عصر خشونت و افراطی‌گری [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 97-116]

ح

  • حافظ فال حافظ و کارکردهای آن در علوم انسانی [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 99-112]

  • حقوق ایران تحول‌پژوهی قلمرو ساختاری حقوق کیفری ایران با نگاهی به آموزه‌های فقه اسلام؛ سنجش سیاست‌گذاری در معیارها و اهداف [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 9-34]

  • حقوق طبیعی و اکتسابی رابطه عدالت اجتماعی با مبانی حقوقی اسلام و حکومت مطلوب؛ بر مبنای دیدگاه شهید مطهّری [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 123-145]

  • حقوق کیفری تحول‌پژوهی قلمرو ساختاری حقوق کیفری ایران با نگاهی به آموزه‌های فقه اسلام؛ سنجش سیاست‌گذاری در معیارها و اهداف [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 9-34]

  • حکمت عملی مفهوم حکمت سیاسی متعالیه [دوره 1، شماره 2، 1401]

  • حکمت متعالیه مفهوم حکمت سیاسی متعالیه [دوره 1، شماره 2، 1401]

  • حکمرانی مطلوب سیاستگذاری زیر ساخت های شهر هوشمند با تاکید بر تحول در پلتفورم‌های مجازی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 63-88]

  • حکومت مطلوب رابطه عدالت اجتماعی با مبانی حقوقی اسلام و حکومت مطلوب؛ بر مبنای دیدگاه شهید مطهّری [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 123-145]

  • حوزه عمومی وسیاست رهایی بخش نقد نظریه فرهنگی آنتونی گیدنز [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 27-49]

خ

  • خشونت تحولات حقوقی و جهانی کاربست سازوکارهای ضدجرایم تروریستی در عصر خشونت و افراطی‌گری [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 97-116]

د

  • دازاین مبانی انسان‌شناسی هرمنوتیک هایدگر و مقایسه تحلیلی آن با انسان‌شناسی اسلامی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 133-162]

  • دانش شناسایی و رتبه‌بندی موانع بکارگیری مدیریت دانش در آموزش و پرورش [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 51-73]

  • دانش‌آموزان ارائه الگوی سیاست گذاری در مهارت‌های تدریس در رشته فنی و حرفه‌ای از دیدگاه برنامه درسی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 7-28]

  • دانش قرآن بنیان نقش مراکز و کانون‌های علمی-آموزشی در دستیابی به علوم انسانی قرآن بنیان [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 89-105]

  • دکتر گلشنی مقایسه نظریه علم دینی آیت الله مصباح یزدی، آیت الله جوادی آملی و دکتر گلشنی [دوره 1، شماره 2، 1401]

  • دین" زمینه‌ها و ضرورت‌های تأسیس نظریه روابط بین‌الملل اسلامی [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 117-136]

ر

  • راهبردها تحلیل مضمون بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) پیرامون تحول در علوم انسانی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 107-131]

  • رتبه‌بندی موانع شناسایی و رتبه‌بندی موانع بکارگیری مدیریت دانش در آموزش و پرورش [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 51-73]

  • رشته عکاسی آسیب‌شناسی سیاست‌گذاری رشته عکاسی در ایران [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 147-168]

  • رضایت شغلی تأثیر سیاست ها و رویه های منابع انسانی بر رضایت شغلی کارکنان با توجه به نقش های مداخله ای اهداف و فرهنگ سازمانی [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 7-24]

  • رفتار بررسی کاربست مؤلفه‌های روان‌شناختی در توسعه‌یافتگی و توسعه‌نیافتگی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 49-76]

  • رنه دکارت بحران پژوهی نظام فکری قرون وسطی؛ ظهور روش شناسی دکارت و تاثیر آن بر نظریه واقع گرایی کلاسیک هانس. جی مورگنتا [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 105-121]

  • روابط بین الملل" زمینه‌ها و ضرورت‌های تأسیس نظریه روابط بین‌الملل اسلامی [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 117-136]

  • روابط دیالکتیکی نقد پژوهش‌های تجربی و پوزیتیویستی در علوم اجتماعی، با تکیه بر آراء تئودور آدورنو [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 7-31]

  • روان‌شناسی بررسی کاربست مؤلفه‌های روان‌شناختی در توسعه‌یافتگی و توسعه‌نیافتگی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 49-76]

  • روان شناسی سیاسی سنخ شناسی انتقادی رویکردهای مطالعات توسعه سیاسی در ایران پس از انقلاب اسلامی [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 73-98]

  • روح و روان فال حافظ و کارکردهای آن در علوم انسانی [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 99-112]

  • روش فقها و روش شناسی در علوم انسانی اسلامی؛ مورد مطالعه روش شناسی اجتهادی امام خمینی(ره) [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 43-66]

  • روش"؛ روش تحلیل تئوری؛ روشی تحلیلی برای شناخت عملکرد و منطق مواجهه نظریه‌های علوم انسانی با مسائل جامعه [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 49-75]

  • روش اجتهادی فقها و روش شناسی در علوم انسانی اسلامی؛ مورد مطالعه روش شناسی اجتهادی امام خمینی(ره) [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 43-66]

  • روش تحلیل تئوری"؛ روش تحلیل تئوری؛ روشی تحلیلی برای شناخت عملکرد و منطق مواجهه نظریه‌های علوم انسانی با مسائل جامعه [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 49-75]

  • روش‌شناسی بحران پژوهی نظام فکری قرون وسطی؛ ظهور روش شناسی دکارت و تاثیر آن بر نظریه واقع گرایی کلاسیک هانس. جی مورگنتا [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 105-121]

  • روش شناسی فقها و روش شناسی در علوم انسانی اسلامی؛ مورد مطالعه روش شناسی اجتهادی امام خمینی(ره) [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 43-66]

  • روش شناسی منطق فازی به مثابه روش و ابزاری نوین در تجزیه و تحلیل پدیده‌های سیاسی و اجتماعی [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 29-47]

  • روش فقهی سنخ شناسی انتقادی رویکردهای مطالعات توسعه سیاسی در ایران پس از انقلاب اسلامی [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 73-98]

  • رویکرد تحولی الگوی سیاستی تأثیر هوش هیجانی بر عملکرد سازمانی با رویکرد تحولی در دانشگاه صنعتی شریف [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 7-30]

  • رویکرد جریان اصلی نقد رویکردهای پژوهشی در مقالات علمی-پژوهشی حوزه مطالعات غرب آسیا در دوره زمانی 1388 تا 1398؛ ارایه رویکردی بدیل [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 67-88]

  • رویکرد داده بنیاد تبیین و تدوین نقش امام خامنه ای در تحول در علوم و تولید علم نافع با رویکرد داده بنیاد [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 53-72]

  • رویکرد شبکه ای نقد رویکردهای پژوهشی در مقالات علمی-پژوهشی حوزه مطالعات غرب آسیا در دوره زمانی 1388 تا 1398؛ ارایه رویکردی بدیل [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 67-88]

ز

  • زبان عربی تحلیل محتوای مطالعات مربوط به بررسی چالش‌های آموزش زبان عربی در نظام آموزشی ایران و الزام جهت گیری‌های برنامه درسی بر اساس آنها [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 31-47]

  • زمان تبیین کیفیت کالایی شدن مکان در نظام سرمایه‌داری [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 69-99]

س

  • س سیاستگذاری تحول در علوم انسانی [(مقالات آماده انتشار)]

  • ساختار بازشناسی موانع و چالش های توسعه علمی جمهوری اسلامی ایران [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 33-49]

  • ساختار اجتماعی علوم انسانی و چالش های آن در ایران [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 77-103]

  • ساختار سیاسی علوم انسانی و چالش های آن در ایران [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 77-103]

  • ساختار فرهنگی علوم انسانی و چالش های آن در ایران [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 77-103]

  • سبک زندگی بررسی تاثیر انواع سرمایه های جوانان (اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی) بر سبک زندگی سلامت محور آنان در شهر زنجان [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 97-118]

  • سرمایه اجتماعی بررسی تاثیر انواع سرمایه های جوانان (اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی) بر سبک زندگی سلامت محور آنان در شهر زنجان [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 97-118]

  • سرمایه اقتصادی بررسی تاثیر انواع سرمایه های جوانان (اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی) بر سبک زندگی سلامت محور آنان در شهر زنجان [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 97-118]

  • سرمایه‌داری تبیین کیفیت کالایی شدن مکان در نظام سرمایه‌داری [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 69-99]

  • سرمایه فرهنگی بررسی تاثیر انواع سرمایه های جوانان (اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی) بر سبک زندگی سلامت محور آنان در شهر زنجان [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 97-118]

  • سلامت بررسی تاثیر انواع سرمایه های جوانان (اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی) بر سبک زندگی سلامت محور آنان در شهر زنجان [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 97-118]

  • سلامت روانی بررسی نقش تعدیل‌گر هوش هیجانی بر رابطۀ سلامت روانی و عملکرد شغلی (مطالعه موردی: ادارۀ کل آموزش فنّی و حرفه‌ای استان همدان) [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 9-28]

  • سنخ شناسی انتقادی سنخ شناسی انتقادی رویکردهای مطالعات توسعه سیاسی در ایران پس از انقلاب اسلامی [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 73-98]

  • سیاست بازشناسی موانع و چالش های توسعه علمی جمهوری اسلامی ایران [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 33-49]

  • سیاست جبرانی تأثیر سیاست ها و رویه های منابع انسانی بر رضایت شغلی کارکنان با توجه به نقش های مداخله ای اهداف و فرهنگ سازمانی [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 7-24]

  • سیاست جنایی تحول‌پژوهی قلمرو ساختاری حقوق کیفری ایران با نگاهی به آموزه‌های فقه اسلام؛ سنجش سیاست‌گذاری در معیارها و اهداف [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 9-34]

  • سیاست گذاری بررسی ارتباط تعاملی آینده پژوهی با سیاستگذاری در مواجه با عدم قطعیت [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 77-96]

  • سیاستگذاری ارائه الگوی سیاست گذاری در مهارت‌های تدریس در رشته فنی و حرفه‌ای از دیدگاه برنامه درسی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 7-28]

  • سیاستگذاری سیاستگذاری زیر ساخت های شهر هوشمند با تاکید بر تحول در پلتفورم‌های مجازی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 63-88]

  • سیاست‌گذاری عمومی آسیب‌شناسی سیاست‌گذاری رشته عکاسی در ایران [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 147-168]

ش

  • شایستگی‌های دانش انسانی سیاست پژوهی در ارائه الگوی متعالی تربیتی دانش محور در بستر علوم انسانی (مطالعه موردی: دانش محوری در آینده فراجا) [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 75-95]

  • شناخت بررسی کاربست مؤلفه‌های روان‌شناختی در توسعه‌یافتگی و توسعه‌نیافتگی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 49-76]

  • شناسایی موانع شناسایی و رتبه‌بندی موانع بکارگیری مدیریت دانش در آموزش و پرورش [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 51-73]

  • شهر هوشمند سیاستگذاری زیر ساخت های شهر هوشمند با تاکید بر تحول در پلتفورم‌های مجازی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 63-88]

  • شهید مطهّری رابطه عدالت اجتماعی با مبانی حقوقی اسلام و حکومت مطلوب؛ بر مبنای دیدگاه شهید مطهّری [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 123-145]

ص

  • صدرالمتألهین مفهوم حکمت سیاسی متعالیه [دوره 1، شماره 2، 1401]

  • صلح و امنیت بین‌المللی تحولات حقوقی و جهانی کاربست سازوکارهای ضدجرایم تروریستی در عصر خشونت و افراطی‌گری [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 97-116]

ط

  • طه عبدالرحمن رهیافتی شناخت‌شناسانه به تحول علوم انسانی از دیدگاه قرآنی طه عبدالرحمن [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 7-26]

ع

  • عدالت اجتماعی رابطه عدالت اجتماعی با مبانی حقوقی اسلام و حکومت مطلوب؛ بر مبنای دیدگاه شهید مطهّری [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 123-145]

  • عدالت جهانی تحولات حقوقی و جهانی کاربست سازوکارهای ضدجرایم تروریستی در عصر خشونت و افراطی‌گری [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 97-116]

  • عدم قطعیت بررسی ارتباط تعاملی آینده پژوهی با سیاستگذاری در مواجه با عدم قطعیت [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 77-96]

  • عصر جدید معرفی الگوهای مدیریت اسلامی در عصر پیشرفت بر اساس آیات قرآن [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 25-41]

  • عقل نقد و بررسی مفهوم عقل در نظریه عقلانی هیجانی آلبرت الیس با نگرش به منابع اسلامی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 29-46]

  • عکس آسیب‌شناسی سیاست‌گذاری رشته عکاسی در ایران [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 147-168]

  • علم دینی مقایسه نظریه علم دینی آیت الله مصباح یزدی، آیت الله جوادی آملی و دکتر گلشنی [دوره 1، شماره 2، 1401]

  • علمیت رهیافتی شناخت‌شناسانه به تحول علوم انسانی از دیدگاه قرآنی طه عبدالرحمن [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 7-26]

  • علوم انسانی ناکارآمدی علوم انسانی در ایران و راهکارهای برون رفت از آن [دوره 1، شماره 2، 1401]

  • علوم انسانی فقها و روش شناسی در علوم انسانی اسلامی؛ مورد مطالعه روش شناسی اجتهادی امام خمینی(ره) [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 43-66]

  • علوم انسانی فقه رسانه و ارتباطات رسانه‌ای؛ عرصه‌ی نو در حوزه علوم انسانی و مطالعات فقهی [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 117-142]

  • علوم انسانی نقش مراکز و کانون‌های علمی-آموزشی در دستیابی به علوم انسانی قرآن بنیان [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 89-105]

  • علوم انسانی مدیریت تحول علوم انسانی در سایه پویایی انقلاب اسلامی [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 119-144]

  • علوم انسانی علوم انسانی و چالش های آن در ایران [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 77-103]

  • علوم انسانی تحلیل مضمون بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) پیرامون تحول در علوم انسانی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 107-131]

  • علوم انسانی"؛ روش تحلیل تئوری؛ روشی تحلیلی برای شناخت عملکرد و منطق مواجهه نظریه‌های علوم انسانی با مسائل جامعه [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 49-75]

  • علوم انسانی اسلام‌مدار رهیافتی شناخت‌شناسانه به تحول علوم انسانی از دیدگاه قرآنی طه عبدالرحمن [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 7-26]

  • علوم انسانی غیربومی نقش فضای مجازی در تولید هویت غیرسرزمینی و علوم انسانی غیربومی [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 89-115]

  • علوم سیاسی مدیریت تحول علوم انسانی در سایه پویایی انقلاب اسلامی [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 119-144]

  • علوم سیاسی بررسی طرح تحول علوم انسانی با تاکید بر علوم سیاسی [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 35-52]

  • عملکرد سازمانی الگوی سیاستی تأثیر هوش هیجانی بر عملکرد سازمانی با رویکرد تحولی در دانشگاه صنعتی شریف [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 7-30]

  • عملکرد شغلی بررسی نقش تعدیل‌گر هوش هیجانی بر رابطۀ سلامت روانی و عملکرد شغلی (مطالعه موردی: ادارۀ کل آموزش فنّی و حرفه‌ای استان همدان) [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 9-28]

  • عینیت نقد پژوهش‌های تجربی و پوزیتیویستی در علوم اجتماعی، با تکیه بر آراء تئودور آدورنو [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 7-31]

غ

  • غرب‌باوری نقش فضای مجازی در تولید هویت غیرسرزمینی و علوم انسانی غیربومی [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 89-115]

ف

  • فال خوانی فال حافظ و کارکردهای آن در علوم انسانی [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 99-112]

  • فرماندی انتظامی (فراجا) سیاست پژوهی در ارائه الگوی متعالی تربیتی دانش محور در بستر علوم انسانی (مطالعه موردی: دانش محوری در آینده فراجا) [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 75-95]

  • فرهنگ سازمانی تأثیر سیاست ها و رویه های منابع انسانی بر رضایت شغلی کارکنان با توجه به نقش های مداخله ای اهداف و فرهنگ سازمانی [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 7-24]

  • فضای مجازی نقش فضای مجازی در تولید هویت غیرسرزمینی و علوم انسانی غیربومی [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 89-115]

  • فطرت رابطه عدالت اجتماعی با مبانی حقوقی اسلام و حکومت مطلوب؛ بر مبنای دیدگاه شهید مطهّری [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 123-145]

  • فقدان چشم انداز بررسی چالش های دانشگاه در تحقق طرح تحول علوم انسانی [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 111-129]

  • فقر روش شناسی بررسی طرح تحول علوم انسانی با تاکید بر علوم سیاسی [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 35-52]

  • فقه فقها و روش شناسی در علوم انسانی اسلامی؛ مورد مطالعه روش شناسی اجتهادی امام خمینی(ره) [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 43-66]

  • فقه فقه رسانه و ارتباطات رسانه‌ای؛ عرصه‌ی نو در حوزه علوم انسانی و مطالعات فقهی [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 117-142]

  • فقه اسلام تحول‌پژوهی قلمرو ساختاری حقوق کیفری ایران با نگاهی به آموزه‌های فقه اسلام؛ سنجش سیاست‌گذاری در معیارها و اهداف [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 9-34]

  • فقه رسانه فقه رسانه و ارتباطات رسانه‌ای؛ عرصه‌ی نو در حوزه علوم انسانی و مطالعات فقهی [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 117-142]

  • فلسفه اسلامی مفهوم حکمت سیاسی متعالیه [دوره 1، شماره 2، 1401]

  • فلسفه سیاسی متعالیه مفهوم حکمت سیاسی متعالیه [دوره 1، شماره 2، 1401]

ق

  • قرآن رهیافتی شناخت‌شناسانه به تحول علوم انسانی از دیدگاه قرآنی طه عبدالرحمن [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 7-26]

ک

  • کارکرد اجتماعی فال حافظ و کارکردهای آن در علوم انسانی [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 99-112]

  • کالایی شدن تبیین کیفیت کالایی شدن مکان در نظام سرمایه‌داری [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 69-99]

  • کثرت گرایی فرهنگی نقد نظریه فرهنگی آنتونی گیدنز [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 27-49]

  • کلیت اجتماعی نقد پژوهش‌های تجربی و پوزیتیویستی در علوم اجتماعی، با تکیه بر آراء تئودور آدورنو [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 7-31]

  • کلید واژ ه ها: آینده پژوهی بررسی ارتباط تعاملی آینده پژوهی با سیاستگذاری در مواجه با عدم قطعیت [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 77-96]

  • کلیدواژه ها: ایران ناکارآمدی علوم انسانی در ایران و راهکارهای برون رفت از آن [دوره 1، شماره 2، 1401]

گ

  • گره های ارتباطی نقد رویکردهای پژوهشی در مقالات علمی-پژوهشی حوزه مطالعات غرب آسیا در دوره زمانی 1388 تا 1398؛ ارایه رویکردی بدیل [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 67-88]

  • گفتمان تعریف پیشرفت و راه های رسیدن به آن از دیدگاه مقام معظم رهبری بر اساس نظریه گفتمان لاکلاو و موفه [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 51-67]

م

  • مبانی فلسفی نقد دیدگاه پست مدرنیسم در برنامه‌درسی با شاخص‌های مبانی فلسفی تربیت اسلامی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 101-131]

  • مجتمع های قضایی تحول نظری مدل تعالی سازمانی (مورد مطالعه: مجتمع‌های قضایی شهر تهران) [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 113-143]

  • مدل تحول نظری مدل تعالی سازمانی (مورد مطالعه: مجتمع‌های قضایی شهر تهران) [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 113-143]

  • مدیر معرفی الگوهای مدیریت اسلامی در عصر پیشرفت بر اساس آیات قرآن [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 25-41]

  • مدیریت شناسایی و رتبه‌بندی موانع بکارگیری مدیریت دانش در آموزش و پرورش [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 51-73]

  • مدیریت اسلامی معرفی الگوهای مدیریت اسلامی در عصر پیشرفت بر اساس آیات قرآن [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 25-41]

  • مدیریت دانش شناسایی و رتبه‌بندی موانع بکارگیری مدیریت دانش در آموزش و پرورش [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 51-73]

  • مدیریت هوشمند سیاستگذاری زیر ساخت های شهر هوشمند با تاکید بر تحول در پلتفورم‌های مجازی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 63-88]

  • مراکز علمی-آموزشی نقش مراکز و کانون‌های علمی-آموزشی در دستیابی به علوم انسانی قرآن بنیان [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 89-105]

  • مسائل جامعه روش تحلیل تئوری؛ روشی تحلیلی برای شناخت عملکرد و منطق مواجهه نظریه‌های علوم انسانی با مسائل جامعه [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 49-75]

  • مستندات قرآنی مبانی و مستندات قرآنی اصول اخلاقی بیانیه گام دوم انقلاب [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 119-136]

  • مطالعات بین رشته ای بررسی طرح تحول علوم انسانی با تاکید بر علوم سیاسی [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 35-52]

  • مطالعات غرب آسیا نقد رویکردهای پژوهشی در مقالات علمی-پژوهشی حوزه مطالعات غرب آسیا در دوره زمانی 1388 تا 1398؛ ارایه رویکردی بدیل [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 67-88]

  • مطالعات فقهی فقه رسانه و ارتباطات رسانه‌ای؛ عرصه‌ی نو در حوزه علوم انسانی و مطالعات فقهی [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 117-142]

  • مقالات علمی-پژوهشی نقد رویکردهای پژوهشی در مقالات علمی-پژوهشی حوزه مطالعات غرب آسیا در دوره زمانی 1388 تا 1398؛ ارایه رویکردی بدیل [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 67-88]

  • مقام معظم رهبری تعریف پیشرفت و راه های رسیدن به آن از دیدگاه مقام معظم رهبری بر اساس نظریه گفتمان لاکلاو و موفه [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 51-67]

  • مقام معظم رهبری تبیین مولفه‌های وعده نصرت الهی در قرآن مبتنی بر جهاد تبیین مقام معظم رهبری [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 47-61]

  • مکان تبیین کیفیت کالایی شدن مکان در نظام سرمایه‌داری [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 69-99]

  • منابع انسانی دانش محور سیاست پژوهی در ارائه الگوی متعالی تربیتی دانش محور در بستر علوم انسانی (مطالعه موردی: دانش محوری در آینده فراجا) [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 75-95]

  • منطق فازی منطق فازی به مثابه روش و ابزاری نوین در تجزیه و تحلیل پدیده‌های سیاسی و اجتماعی [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 29-47]

  • منطق کلاسیک منطق فازی به مثابه روش و ابزاری نوین در تجزیه و تحلیل پدیده‌های سیاسی و اجتماعی [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 29-47]

  • مهارت‌های تدریس ارائه الگوی سیاست گذاری در مهارت‌های تدریس در رشته فنی و حرفه‌ای از دیدگاه برنامه درسی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 7-28]

ن

  • ناکارآمدی ناکارآمدی علوم انسانی در ایران و راهکارهای برون رفت از آن [دوره 1، شماره 2، 1401]

  • نصرت الهی تبیین مولفه‌های وعده نصرت الهی در قرآن مبتنی بر جهاد تبیین مقام معظم رهبری [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 47-61]

  • نظریه"؛ روش تحلیل تئوری؛ روشی تحلیلی برای شناخت عملکرد و منطق مواجهه نظریه‌های علوم انسانی با مسائل جامعه [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 49-75]

  • نظریه سیاسی" زمینه‌ها و ضرورت‌های تأسیس نظریه روابط بین‌الملل اسلامی [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 117-136]

  • نظریه فرهنگی نقد نظریه فرهنگی آنتونی گیدنز [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 27-49]

  • نظریه واقع گرایی کلاسیک بحران پژوهی نظام فکری قرون وسطی؛ ظهور روش شناسی دکارت و تاثیر آن بر نظریه واقع گرایی کلاسیک هانس. جی مورگنتا [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 105-121]

  • نظم شبکه ای نقد رویکردهای پژوهشی در مقالات علمی-پژوهشی حوزه مطالعات غرب آسیا در دوره زمانی 1388 تا 1398؛ ارایه رویکردی بدیل [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 67-88]

  • نونهادگرایی بازشناسی موانع و چالش های توسعه علمی جمهوری اسلامی ایران [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 33-49]

و

  • واقع بودگی مبانی انسان‌شناسی هرمنوتیک هایدگر و مقایسه تحلیلی آن با انسان‌شناسی اسلامی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 133-162]

  • وحدت بخشی روش شناختی نقد پژوهش‌های تجربی و پوزیتیویستی در علوم اجتماعی، با تکیه بر آراء تئودور آدورنو [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 7-31]

  • وعده تبیین مولفه‌های وعده نصرت الهی در قرآن مبتنی بر جهاد تبیین مقام معظم رهبری [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 47-61]

ه

  • هانس.جی مورگنتا بحران پژوهی نظام فکری قرون وسطی؛ ظهور روش شناسی دکارت و تاثیر آن بر نظریه واقع گرایی کلاسیک هانس. جی مورگنتا [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 105-121]

  • هایدگر مبانی انسان‌شناسی هرمنوتیک هایدگر و مقایسه تحلیلی آن با انسان‌شناسی اسلامی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 133-162]

  • هرمنوتیک مبانی انسان‌شناسی هرمنوتیک هایدگر و مقایسه تحلیلی آن با انسان‌شناسی اسلامی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 133-162]

  • هستی مبانی انسان‌شناسی هرمنوتیک هایدگر و مقایسه تحلیلی آن با انسان‌شناسی اسلامی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 133-162]

  • هوش هیجانی الگوی سیاستی تأثیر هوش هیجانی بر عملکرد سازمانی با رویکرد تحولی در دانشگاه صنعتی شریف [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 7-30]

  • هوش هیجانی بررسی نقش تعدیل‌گر هوش هیجانی بر رابطۀ سلامت روانی و عملکرد شغلی (مطالعه موردی: ادارۀ کل آموزش فنّی و حرفه‌ای استان همدان) [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 9-28]

  • هویت اسلامی نقش فضای مجازی در تولید هویت غیرسرزمینی و علوم انسانی غیربومی [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 89-115]