ارائه الگوی سیاست گذاری در مهارت‌های تدریس در رشته فنی و حرفه‌ای از دیدگاه برنامه درسی
ارائه الگوی سیاست گذاری در مهارت‌های تدریس در رشته فنی و حرفه‌ای از دیدگاه برنامه درسی

پریا مسیبی داریانی؛ صغری افکانه؛ کوروش پارسا معین؛ فتاح ناظم

دوره 2، شماره 2 ، شهریور 1402، ، صفحه 7-28

چکیده
  پژوهش حاضر با‌هدف ارائه الگوی سیاست‌گذاری در مهارت‌های تدریس در رشته فنی‌و‌حرفه‌ای از دیدگاه برنامه‌درسی انجام شد. این پژوهش به‌لحاظ هدف، کاربردی و همچنین، به لحاظ نوع داده‌ها، آمیخته از نوع اکتشافی ...  بیشتر
تحلیل محتوای مطالعات مربوط به بررسی چالش‌های آموزش زبان عربی در نظام آموزشی ایران و الزام جهت گیری‌های برنامه درسی بر اساس آنها
تحلیل محتوای مطالعات مربوط به بررسی چالش‌های آموزش زبان عربی در نظام آموزشی ایران و الزام جهت گیری‌های برنامه درسی بر اساس آنها

اسماعیل قاسمی؛ حسین تقوی؛ عادل زاهدبابلان

دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1402، ، صفحه 31-47

چکیده
  یکی از مهم ترین دغدغه های صاحب نظران تربیتی که همواره مورد توجه ایشان قرار گرفته است بحث«آموزش زبان های خارجی» در نظام آموزش و پرورش رسمی کشور است. هر چند توجه به آموزش زبان های خارجی در صدر برنامه ...  بیشتر
نقد دیدگاه پست مدرنیسم در برنامه‌درسی با شاخص‌های مبانی فلسفی تربیت اسلامی
نقد دیدگاه پست مدرنیسم در برنامه‌درسی با شاخص‌های مبانی فلسفی تربیت اسلامی

حسن ملکی؛ رضوان حکیم زاده؛ سید علی خالقی نژاد

دوره 1، شماره 1 ، خرداد 1401، ، صفحه 101-131

چکیده
  در سال‌های اخیر بحث‌های متعددی پیرامون جایگزین شدن دیدگاه پست مدرن به عنوان نوعی تفکر و نگاهی فرهنگی – اجتماعی به مسائل و باورهای انسان‌ها با دیدگاه مدرنیسم در موضوعات مختلف در جریان است. عرصه تعلیم ...  بیشتر